panzy

Trådstartare
har hört av en kompis att foderkalk ska vara bra för dåliga hovar. att kalket gör dem hårdare och mer hållbarare inte att de växer fortare vilket hon påstod att biotin gjorde, stämmer detta???

har ingen egen erfarenhet av varken biotin el. kalk men skulle vilja testa något för att stärka pållens hovar...

vad jag har hört så spelar kosten inte så jättemkt stor roll som man kan tro.... men visst.... ibland kan det hjälpa.

känner en som efter att hon började ge sitt fullblod biotin fick helt andra hovar, så visst hjälper det... undrar bara om foderkalk hjälper på det sättet som jag beskrev innan?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 477
Senast: tuaphua
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 100
Senast: athena
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 148
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024