panzy

Trådstartare
har hört av en kompis att foderkalk ska vara bra för dåliga hovar. att kalket gör dem hårdare och mer hållbarare inte att de växer fortare vilket hon påstod att biotin gjorde, stämmer detta???

har ingen egen erfarenhet av varken biotin el. kalk men skulle vilja testa något för att stärka pållens hovar...
 
vad jag har hört så spelar kosten inte så jättemkt stor roll som man kan tro.... men visst.... ibland kan det hjälpa.
 
känner en som efter att hon började ge sitt fullblod biotin fick helt andra hovar, så visst hjälper det... undrar bara om foderkalk hjälper på det sättet som jag beskrev innan?
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 271
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 835
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 383
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp