Foderkalk = Nordkalk??

milly

Trådstartare
Var o köpte foderkalk på granngården idag (har aldrig köpt det förut) och killen visade mig då några säckar som han sade var FODERKALK men det stod "Nordkalk" på säcken och dessutom stod det INGET om utfodring till djur på den... Bara om andra användningsområden.
Det enda som nämndes om djur var att "används vid tillverkning av foder till djur"...

ÄR det detta man ger som tillskott till hästarna??? Är det FODERKALK alltså?

I stallet har stallägaren stora (ca15kg) hinkar som det verkligen STÅR "foderkalk" på plus att det STÅR att det ska ges till hästar. Jag trodde det var en sådan hink/säck jag skulle få när jag bad om foderkalk...

Vågar inte ge innan jag är säker...
 
Sv: Foderkalk = Nordkalk??

Någon som vet??
Jag får väl ringa till Granngården o fråga annars...
 
Sv: Foderkalk = Nordkalk??

Ringde granngården och han sa att "Ja, det är den man KAN fodra med! Det är en slags foderkalk" (alltså bland annat som man kan använda det till) Så ni vet som läser detta inlägg.

Det kostade bara 28kr för 25kg så det var inget dyrt! Sen ger man ju typ bara 1-2 matskedar så den lär ju räcka läääänge...
 
Sv: Foderkalk = Nordkalk??

ser att jag är lite sen,men tänkte bara berätta att vi använder Nordkalk som foderkalk och det funkar som det ska!!!
 
Sv: Foderkalk = Nordkalk??

tokfia_z skrev:
ser att jag är lite sen,men tänkte bara berätta att vi använder Nordkalk som foderkalk och det funkar som det ska!!!

Åh, tack ändå!
Nu vet jag ju "dubbelt"!! :D
 
Sv: Foderkalk = Nordkalk??

Vad står det på innehållsdeklarationen? Jämför med deklarationen på "vanligt" foderkalk!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 590
Senast: Lhas
·
A
Hästmänniskan Har ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med. STALL 1 Står för nuvarande på en gård med 14 boxar, uppdelat i två...
Svar
12
· Visningar
1 911
Senast: startpompe
·
M
Hästmänniskan Beslutsångest :cry: Har en häst sen två år tillbaka, när jag köpte honom var han helt "dassig" orättvist behandlad och nu är han...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: ppauline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp