Foderjäst och smbrp

A

AnnikaH

Jag har letat överallt i foder forumet men kan inte hitta något om hur mycket smbrp foderjäst innehåller. Någon som vet?

Jag har Hippos Foderjäst hemma och på hinken står det bara Råprotein 30 % per kg. Blir det 300 smbrp eller? :angel:
Det står inget alls om just smbrp på hinken, däremot står det 11.5 MJ per kg.

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Foderjäst och smbrp

30 % av 1000 g = 300 g (0,3 * 1000). Tänk på att det är PER KG och att man knappast ger ett kg foderjäst. :)
 
Sv: Foderjäst och smbrp

Ja, men det är ju kg man räknar med när man räknar foderstat på hippocampus. Jag ger honom 2 dl per dag och jag har räknat ut att det är ca 100g och 100g = 0.1 kg.
Så visst borde jag kunna ange MJ 11.5 i rutan för MJ/kg och 300 smbrp i rutan för smbrp/kg?! Då räknar jag väl rätt, eller? (Blir ju helt snurrig av det här!)
 
Sv: Foderjäst och smbrp

Titta på andra fodersäckar efter vad de har för proportion mellan råprotein och Smrp så kan du kanske få någon ledtråd.. Det är ju inte samma sak, just därför som smältbart råprotein brukar anges.
 
Sv: Foderjäst och smbrp

Tack för tipset, jag ska kolla på någon säck där hemma.
 
Sv: Foderjäst och smbrp

Om man ska skriva in värdena /kg foder så är det 11,5 och 300 som ska in i rutorna, sen anger du antagligen hur mycket du ger/vill ge (0,1 kg i ditt fall).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 928
Senast: Jeslin
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 656
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 286
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp