Foderintag med gräsreducerare

hanoirocks

Trådstartare
Lite osäker på om den här tråden ska ligga här, på utrustning eller på hästskötsel.

Ni med erfarenhet av gräsreducerare; Hur mycket mindre får de i sig? Jag kommer sätta på en på min D-ponny som för tillfället får i sig ca 12 kg hösilage och 2 kg halm per dygn. Hur mycket mindre tror ni att hon kommer äta? Hon har alltså fri tillgång på hösilage dygnet runt och fri tillgång på halm under natten. Och nej, jag kan inte ge henne mindre mat för unghästen behöver äta. Tacksam för svar!:D

Sv: Foderintag med gräsreducerare

Jag vet ju att det finns många som använder gräsreducerare..? Ingen som vet hur mycket sina hästar får i sig?

Sv: Foderintag med gräsreducerare

Det är svårt att svara på, det är inte så många som kollat på det i kontrollerade studier och dessutom finns det så många olika märken/typer.

Den enda studie jag vet om finns det ett referat från här:
http://forskning.equinfo.se/#post57

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 085
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
767
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
864

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka