Foderhjälp..

Linduzz

Trådstartare
Har haft sambons Rottweiler grabb ute på foder i 1½ vecka, vi fick hem honom i söndags och ja.. De var ingen rolig syn.. Han har alltså gått ner 2kg under denna tiden, och nu är han förbaskat tunn, nästan mager (revbenen känns tydligt men syns inte än, höftbenen börjar sticka upp)..

Så nu behöver jag foderförslag som funkar på honom och han går upp i vikt.
Det enda han har funkat på hittills är Eukanuba, men de räcker inte riktigt för honom att gå upp i vikt av "snabbt", de har tagit lång tid att få upp honom innan.

Någon..?

Sv: Foderhjälp..

Finns sällan någon vits att "stressa" på hunden mer vikt!

Ge honom det normala fodret och öka ev givan på kvällen något och ge det en vecka eller två så bör han - om han är frisk - börja lägga på sej hull.

Att lägga till extra fett/ister kan fungera, men om hunden avmagrat pga ex stress så riskerar man störa magens balans och det vore ju klart olyckligt i detta läget.

/Swat

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: nexxa
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 069
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 219
Senast: cassiopeja
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 796
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka