Foderhäst.

L

LisaPL

ponnytiden börjar lida mot sitt slut. Jag har bestämt mig för att gå över till stor häst, men ska ha kvar min älskade D-ponny.:smirk: Därför tänkte jag ta hem en foderhäst för träning och tävling inom hoppning. Men hur mycket jag än tittar efter en lämplig häst verkar de som att de bara är folk som vill få iväg sina unghästar för inridning. Hur ska man gå till väga egentligen? man vill ju inte bli lurad liksom. Visst jag har lagt ut annons men hur tydligt jag än beskriver vad jag vill ha för häst kommer de endå svar som är helt åt skogen. Börjar kännas lite hopplöst.:angel:

Sv: Foderhäst.

Det är svårt att få tag på en bra foderhäst, det vet jag av egen erfarenhet. När vi skulle skaffa D-ponny för nåt år sen tänkte vi först kolla om vi kunde hitta nån att ha på foder, men alla ponnyer vi hittade var ganska outbildade och det kändes som ägarna mest var ute efter gratis tillridning. :crazy:

Så till slut köpte vi en D-ponny istället, men har för ett tag sen fått ett erbjudande om att låna en ponny som gått SM (dressyr) Synd att det inte kom lite lägligar :crazy:

Jag skulle nog ha sålt D-ponnyn i ditt ställe och köpt en storhäst. Om du ändå vill ha kvar ponnyn skulle jag köpt en billig, men lovande unghäst. Då måste du visserligen utbilda den själv, men ingen annan ägare kan ta tillbaka hästen när den är utbildad och klar! Dessutom kan man ju rida storhäst i hela sitt liv till skillnad från ponny, så du kommer ju inte behöva sälja den senare pga att du har växt ur den/fallit för ålderssträcket!

Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 875
Senast: mars
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Träning När ni är sådana som inte hoppar frivilligt som jag men ändå vill lära min unghäst det. Hade ni då lagt ut annons när tiden är kommen om...
Svar
14
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka