Foderhäst....

S

SweetJolly

Hej.

Har fått ett erbjudande att få ha en häst på foder under vinter halvåret. Ägaren vill ha 5.000 kr och att häst får står kvar i stallet samt att den får gå med på ridlektionerna. Skall ha hand om hästen dom dagarna som den inte går på lektion. Låter det rimligt att betala 5.000kr för 5 månader???

Tacksam för svar....

Sv: Foderhäst....

Absolut INTE!Om du är fodervärd ska du göra allt arbete gratis...eftersom du tar hand om personens häst....

Sv: Foderhäst....

Ska du bara betala 5000 och ägaren stå för övriga utgifter eller????
Då hyr du hästen på halvtid och då tycker jag att det är rimligt men om du ska stå för stall och foder är det inte rimligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 587
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 814
Senast: SwedEmB
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 858
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar