Foderhäst avtal/kontrakt?

M

Midnightwalker

Hittade inte stället där jag borde lägga tråden, känns som omd en inte hör hemma här, men jag chansar.. :o

Jo, jag undrar det, hur skriver man ett kontrakt/avtal om man tar en häst på foder? Finns det möjlighet till att dela upp ett rättvist kontrakt, exempelvis ägaren står för försäkring /och/eller exempelvis skoning om jag verkligen gör mitt allt för hästen, jag är väldigt seriös och har en häst men som tyvärr fick benfraktur på bägge bak och jag vill ha en häst att träna med och jag antar att jag har lite storhetsvansinne.. Men hästar är något jag vill satsa på då jag förändrat min nuvarande häst till något helt fantastiskt (om jag nu får skryta lite :o ) MEN jag har inte pengarna för två hästar då kostnaderna för min egna hästs skada steg över 50 000kr. :(

Kram på er allt hästfolk!
 
Sv: Foderhäst avtal/kontrakt?

I ett rättvist kontrakt är det rimligt att ägaren står för försäkringspremien, men , resten ska du som fodervärd betala, veterinärvård( självrisk mm) skoning , stallhyra, d v s alla driftskostnader, plus att du ansvarar ekonomiskt för den utrustning som följer hästen. En annan grundregel är att man ska ha ekonomi för att ha hästen och att ha två hästar på en ekonomi som inte rymmer det, det är ju inte så klyftigt, nån blir lidande av det. Och du säger ju själv att du inte har råd, så glöm häst nr två, det verkar ju som en häst är mer än nog .
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp