Foderhäst med otrevligt beteende

Sv: Foderhäst med otrevligt beteende

O sen :crazy:
Börja med att locka på hästen så den kommer med huvudet först. Var en trevlig prick.
Solklart har den varit med om ngt obehagligt.

att den kliar sig mot folk är en sak som de fortsätter att göra, för att de har fått göra så.

håll inte på att konstra till det med NH.. på ett sto som redan är lite..
Förutsätt inte att allt går bra, utan ta nya saker vartefter hon blir trygg med er.

Jag har en 13 åring hos mig nu som jag behandlar som en 2-3 åring o alla olater är snart bortblåsta. Gör om- gör rätt.


:bow:

Tio små... - tecken
 
Sv: Foderhäst med otrevligt beteende

Hästen åker hem till sin ägare igen denna veckan då hästen bara blivit värre och värre för varje dag.

Hästen hade vilat i 4 dagar när min syster sedan skulle rida henne igen. Hon kom fint i hagen, skötte sig exemplariskt i stallet och syrran ledde ut henne till stallplanen. När hon då ska sätta foten i stigbygeln, gör hästen världens kospark och nästan träffar syrran med ena bakbenet. I nästa stund ska hon lägga om hela bakpartiet och sparka henne. Jag vet detta, för jag stod bredvid och såg allt.

Det blev ingen ridning. Syrran ringde ägaren som tror att hästen stått för länge helt enkelt. Hon har inte gjort ett smack på 4-5 år. Hon får hem till ägaren igen och gå som sällskapshäst. :cautious:
 
Sv: Foderhäst med otrevligt beteende

Det var tråkigt både för dej och din syster och den stackars hästen. ...
 
Sv: Foderhäst med otrevligt beteende

oj! hoppas det gick bra med din syster!:(

låter som det är rätt beslut! finns många andra hästar därute som behöver någon som bryr sig om dem, din syster hittar säkert något som passar henne bättre:)
 
Sv: Foderhäst med otrevligt beteende

Hästen åker hem till sin ägare igen denna veckan då hästen bara blivit värre och värre för varje dag.

Hästen hade vilat i 4 dagar när min syster sedan skulle rida henne igen. Hon kom fint i hagen, skötte sig exemplariskt i stallet och syrran ledde ut henne till stallplanen. När hon då ska sätta foten i stigbygeln, gör hästen världens kospark och nästan träffar syrran med ena bakbenet. I nästa stund ska hon lägga om hela bakpartiet och sparka henne. Jag vet detta, för jag stod bredvid och såg allt.

Det blev ingen ridning. Syrran ringde ägaren som tror att hästen stått för länge helt enkelt. Hon har inte gjort ett smack på 4-5 år. Hon får hem till ägaren igen och gå som sällskapshäst. :cautious:

Även om jag förstår att det är tråkigt är det nog rätt beslut. så kan ni hitta en annan häst utan det beteendet att satsa på istället.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 829
Senast: Mabuse
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 150
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 013
Senast: Sel
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 804
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp