FODERHÄCK

F

frenja

Mina hästar ska få gå på lösdrift i vinter och ska få hösilage men vad ska jag använda för foderhäck. Ge mig tips om vad jag kan köpa för foderhäck eller göra. Hur har ni det??? Måste ju vara någon bra så att det inte blir så mycket slarv som de bara trampar ner och sedan måste den vara säker så att inte hästarna skadar sig. TACKSAM för tips.

Söker också tips, foton och ritningar på höhäck. Hösilage häckar stora för storbal finns ju att köpa i butiker som har kosortiment (nordpost, bole mfl).

Jag är intresserad av höhäck som har tak som skydd för regn/snö. Ska vissa dagar fodra lunch med hjälp av timer och vill inte få maten översnöad.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 011
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 922
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama