Foderfråga

Sv: Foderfråga

Det äter hon redan, men tycker att hon inte funkar klockrent på det.
Lite väl mycket bajs blir det.

Är ris spannmål? Står stilla i huvudet i dag :o

Min känsliga hund äter Royal Canin Mini Sensible, det innehåller ris, som jag är osäker på "vad det är", men inga andra spannmål.

Ris, torkad fågel, animaliskt fett, majsgluten, hydrolyserat animaliskt protein, sockerbetsfibrer, vegetabiliskt protein isolat, jäst, mineral, fruktos-oligosackarider, fiskolja, sojaolja, natriumpolyfosfat, taurin, DL-methionin, Lkarnitin.

Finns samma för stora hundar med.

Min hund har kronisk magkatarr eller ja, han får mkt lätt magkatarr, så han äter enbart detta foder som funkar kanon på honom.

Senast ändrad av en moderator:

James Wellbeloved Lamb&vegetable är spannmålsfri.

Annars då håller jag med föregående talare om RC sensible, ger det till min ena hund.

Ris är ett spannmål, och ditt foder består till största delen av detta. Därmed inte sagt att det är ett dåligt foder...! Jag gillar RC överlag men min hund bajsade 4-5 ggr/dag av det, så nu kör vi med Pro Plan.

Vad finns det för foder som är spannmålsfritt och för känliga magar?

Det finn ett foder som heter klass. sök efter den om du vill läsa innehållet.. kan bara säga jätte bra foder för känsliga hundar.;)

Om du menar färskfodret så har vi provat Bravo.
Vill helst hitta ett torrfoder som passar henne. Hon åt färskfoder sådär och gick inte upp i vikt av det som hon skulle behöva.

Om du menar färskfodret så har vi provat Bravo.
Vill helst hitta ett torrfoder som passar henne. Hon åt färskfoder sådär och gick inte upp i vikt av det som hon skulle behöva.

Det är stor skillnad på bravo och klass.
Men vill du inte testa så okej jag gav bara ett bra råd.
Min förra hund va både kräsen och dålig på att äta,hade olika allergier och klass va det ända fodret han åt.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver tips på bra torrfoder att ge som kompliment till musch. Jag har en sexmånaders kastrerad dvärgpudel som äter musch med god...
2
Svar
31
· Visningar
2 716
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
436
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 908
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka