Foderdjungel!!

M

Moorice

Okej, nu blir jag förvirrad..havre,lucern, ensilage, hö, korn, krossad korn, krossad havre, müsli, mineraler, vitaminer, soja, alger, vitlök och betfor..och så finns det 100 saker till. Vad ska man använda allt till? Vad ska man välja? HJÄLP :)

Sv: Foderdjungel!!

Man börjar med att ta reda på vad ens hö innehåller och utgår från det. Ju bättre hö, destå mindre fippel med foderstaten.

Sv: Foderdjungel!!

Börja med att låna en bra bok om foder, biblioteket har säkert nån. Christina Planck har skrivit ett par som är väldigt läsvärda.

Sen så är det som Madick skriver: grovfodret är grunden och det smartaste är att kolla vad det innehåller så vet man sen vilka brister som behöver kompletteras.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 275
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: IngelaH
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 574
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar