Foderbyte: James Wellbeloved/Origin

Farmors

Trådstartare
Hej:)!
Jag har en hanhund på snart fyra år som sedan nästan ett år äter Specific CCD mot struvit, en form av urinsten. Han mår inte helt bra i magen av det fodret, då det innehåller så mycket spannmål. Dessutom kliar han sig mera. I övrigt så är fodret bra och struviten hålls under kontroll. Däremot blir jag lite, vad ska man säga, obstinat, och ogillar att det är så mycket spannmål i fodret.
någon som har erfarenhet att utfodra hundar med struvit med ett renare foder utan spannmål som exempelvis James Wellbeloved? Har läst i deras infofolder att ett av deras foder kan funka bra mot struvit... Men det blir jag ju inte klokare av:confused:. Jag vill ju absolut inte utsätta min vovve för lidande, så klart.
Min lillkille, åtta månader gammal, äter BritCare Salmon, samma foder som den äldre hunden åt innan han blev sjuk. Lillen kliar sig en del (och uppfödaren trodde han fått svamp och jag ska konsultera veterinär ang. ev behandling) och jag tror att det där fodret inte är det optimala för honom. Hans kliande päls och eventuella svamp kan bero på känslig hud. Han är även fisig. Här känns ett foderbyte mer odramatiskt och här är James Wellbeloved ett alternativ. Någon som ger/har gett Origin, Taste of the wild eller James W till sina hundar? Erfarenheter?
Svamp tycker jag borde komma inifrån kroppen, även om pälsen i sig är tjock. Kan det vara så?

Tack för mig:)!

Sv: Foderbyte: James Wellbeloved/Origin

Jag vet många som ger Taste of the Wild och är nöjda med det. Vet dock inte alls hur det funkar för struviter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka