C

Cheyton

Finns det någon som har en ritning på foderbord man kan bygga själv, ett sånt man har i hagen till hö och halm.
//Cheyton
 
Jag har tagit en EUR pall och satt på två st pallkragar omkring.....man man kan ju sätta hur högt man vill...tak har jag inget..
 
vi har tagit en gammal stor halmbal (stor som en "hösilagebal") och använder den som foderbord ( i vintras) det gick jätte bra.
Men annars är det väl typ bara bygga en "platta" med "galler" runt om,typ så att hästarna kan sticka in sin huvud där och äta, men ärligt talat skulle jag nog bara göra ett "bord" och lägga hsöilage där om jag i huvudtaget ens skulle ha ett foderbord.jag skulle i sånt falla göra ett sånt stadigt bord som är långt och "djupt"... nåja använd huvudet och bygg ett som du tror skulle passa er och era hästar! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: Elo
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Linda_A
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
547
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp