Foderautomater

L

Linabebis

Jag va i ett stall idag där de utfodrade sina hästar upp till 20 ggr om dan :eek: med både stråfoder och kraftfoder....På deras hemsida står det att det är lugnade och bra för magarna för hästarna. De fodras med hjälp av foderautomater, det jag tänkte på att de inte får sova el vila ordentligt då de även får på natten, men hästar kanske inte behöver det??? Vad tycker ni? :confused:
 
Sv: Foderautomater

Vill gärna titta på hemsidan... Kan du skriva den här? TACK! :d
 
Sv: Foderautomater

Det står ju att man kan ställa in hur många ggr man vill ge sin häst, så jag tycker det låter bra faktiskt... men jag tror jag föredrar att hästen har obegränsat med hö och ge hästarna kraftfoder på vissa tider. 20 ggr per dygn tycker jag låter lite mycket, de måste ju få sova ca 4 timmar /dygn åtminstone... :p
 
Sv: Foderautomater

Jag tycker att idén med en foderautomat verkar som en bra ide men inte 20 gånger om dagen.
 
Sv: Foderautomater

Jag har varit där och alla ger 20 ggr om dan det va tydligen en som oxå stödfodra sin häst utöver de 20 ggr....fanatiskt tycker jag....men det är säkert jättebra och hästarna mår no bättre.... ;)
 
Sv: Foderautomater

Hästar sover inte hela natten utan de sover korta stunder utspritt över hela dygnet.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: nexxa
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 574
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 217
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..
  • Hemstädning - hiss eller diss?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp