Sv: Foderallergi, bajsar slemhinna...
Tack (alla) för svar
Jag tror faktiskt att jag tänker köra på det som verkat funka bäst, dvs rått kött och ev passera morötter till, om inte annat så för att fylla magen lite.
Pricktestet imorgon måste vi köra trots att han inte är på topp som jag hade hoppats att han skulle vara. Man får vänta 3-4 månader på en tid, så vi lär inte boka om.
Däremot ska vi ju sedan köra 8 veckor på ett foder som funkar, innan vi börjar med provokation för att se vad för käk han inte tål.
Är det så att det bara är renkött som funkar så får jag väl börja köpa det i affären i värsta fall. Det har i omgångar varit svårt att få tag på "billigt till hund" dvs slaktrens, och det var väl delvis därför vi gick ifrån det.
Får väl lägga upp en lite större budget för hundmat helt enkelt, han är liten så det lär man ha råd med.
Skulle helst velat ha något med malt ben i dock. Nu när han blivit vuxen så käkar han ju upp råa ben "med hull och hår" och bajsar då väldigt torrt och hårt, nästan bara benpulver. Han har (hittills) aldrig fått förstoppning, men det känns som att det väl bara är en tidsfråga när det blir sådär.
Revben av lamm och ryggkotor äter han upp i sin helhet så att säga, och fort går det, så det blir ju mycket ben han äter upp. Några tips?
Antar att jag kunde såga itu revbenen osv så att han inte får så stora bitar, så jäkla bökigt bara, man har ju ingen bandsåg hemma precis...