Centaur

Trådstartare
Vad ger ni för foder?
Min ena katt är väldigt kräsen och äter inte mkt.. Har provat med Hill's Nature's Best, som ska vara extra smakligt med han tyckte inte det var så mkt bättre än vanlig whiskas-mat.

Nu får han Hill's burkfoder och det funkar bra, men skulle gärna varva med torrfoder också, så kom med tips! :)

Sv: Foder

Mina katter äter Royal Canin för innekatter. Det verkar som om dom gillar det i allafall! Den ena är väldigt kräsen när det gäller mat. Mina förra katter (kastrerade hankatter) kunde bara äta IAMS, dom fick uvi annars... Det blev dyrt...Både fodret och medicin...:angel: Men vad gör man inte för sina älsklingar!:love:

Jag BARFar katterna.

Vill du ge torrfoder så är Eukanuba det torrfoder som innehåller mest kött och det torrfoder som borde (observera borde) vara mest smakligt.

Ger mina RoyalCanin. Lilltjejen vägrar äta annat än RC, så jag har inget val. Jo förstås, Mariekex går bra också.

Eukanuba (eller Iams heter det ju för kattar) var det första jag försökte men det var tydligen inte gott... :p

Centaur skrev:
Eukanuba (eller Iams heter det ju för kattar) var det första jag försökte men det var tydligen inte gott... :p

Eukanuba finns till katt också. Det finns både IAMS och Eukanuba till katt.

Gav Royal Canin sensible till min kräsna tjej. Extra lättsmält också så det krävs inte så mycket och hon älskade det. :)

De äter torrfoder från Dodson&Horell. Och en och annan påse med blötmat. Sen tror jag att de tar småfåglar och möss också, iaf så lämnar de sådana presenter till oss :crazy:

Min hane verkar kräsen. Har alltid köpt Hills Adult, men eftersom han är för tjock bytte jag till Indoor. Och dom kulorna är lite torrare....och inte passar det att äta heller :crazy:

Fast efter några dagar provsmakade han, och nu äter han hyffsat. Mig spelar det ingen roll om han strejkar, är bara bra för figuren ;)

Hona 1 och 2 äter allt verkar det som.

Min lilltjej får Royal Canin Indoor 27 just nu, RC är det hon äter bäst av. Ger även Mjau mjukmat 1-2 gånger om dagen. Hon är i kanonhull med fin päls och massa energi, precis som det ska vara :)

Bozita kitten än så länge :) och så lite gobitar, blötmat och andra (billigare) sorter torrfoder för att hon ska få prova lite andra smaker.

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Krålus
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
490
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama