Sv: Foder

Robur Genuine Lamb & Rice- Är detta foder värt att satsa på?
 
Sv: Foder

Som jag skrev i mitt inlägg har Standart tre varianter: ett högenergi, ett normal och ett lågenergi. Bara att välja och testa sig fram!

Det som funkar eller inte funkar på en hund har inte nödvändigtvis samma resultat på en annan. Inte ens inom samma ras. Man kan inte bara rata ett foder bara för att någon annans hund inte funkade på det. Tvärtom gäller såklart med! Du måste själv se vad som fungerar på just din hund.

Själv föredrar jag vetefria foder, som Standart, och färskfoder. Vill även ha så rena foder som möjligt, för så äter jag själv. Så lite konstiga tillsatser som möjligt i maten!

Om du provar ett nytt foder så ge det ett par månader innan du hoppar på nästa. Det tar ett tag för hunden att ställa om sig och hattar du för ofta så blir det bara pannkaka av allt.
 
Sv: Foder

Japp det är ett enkelt sätt o se. o då kan man passa på o åka till vetrinären o väga o hålla lite koll så kan typ en gång i månaden åka dit o väga för då vet du ungefär vad dom ska väga.
 
Sv: Foder

Oki, tack för tipset!
Ska kolla med vet. när han kommer och kollar på stoet om han kan ta sig en titt på henne:)
 
Sv: Foder

Men Standardt verkar vara det foder många kör på, så det är inget skitfoder?
Vad kostar en säck "Normal"?
 
Sv: Foder

Standardt används även här. 15 kg kostar runt 375-395:-

Av de foder du nämnde skulle jag valt Nutro Choice (lamm-varianten) före James Wellbeloved, då den senare innehåller så lite kött (mest potatisprotein) och låga vitamin- och mineralnivåer.

Standardt är ett foder som innehåller betydligt mer kött och håller mycket goda nivåer av vitaminer & mineraler.

Du kan söka butik på http://www.gibbon.se/Index.aspx
Alla de butiker som har Gibbon som grossist kan ta hem fodret.

Lycka till!
 
Sv: Foder

Det är absolut inget skitfoder! Det är ett högkvalitativt svensktillverkat foder som dessutom är köttbaserat med ris som kolhydratkälla. Man hittar det inte överallt, men alla djuraffärer som har Gibbon som leverantör kan ta hem det. Fråga där du bor!

Vet inte vad Normalen kostar, jag har Standart Extra (högenergivarianten) och den kostade knappt 400 kr för 15 kg. Normalen borde kosta lite mindre.
 
Sv: Foder

Klart att du inte ska ha prerformens foder på en hund som är överviktig.. du ska byta till typ adult foder den blåa säcken. Håll inte på och byt mellan märken och greja, välj ett och stanna med det. Det tar 3månader för magen och kroppen att vänja sig med maten och då kan det redan vara helfel.. så stanna på ditt foder MEN byt "inriktning", performens är ju för högaktiva hundar!

Jämför här... Performens och Adulten
naering4.gif
naering2.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foder

Jag hade adulten på henne från början, men det åt hon inte alls.
 
Sv: Foder

Lupin skrev:
Det är absolut inget skitfoder! Det är ett högkvalitativt svensktillverkat foder som dessutom är köttbaserat med ris som kolhydratkälla. Man hittar det inte överallt, men alla djuraffärer som har Gibbon som leverantör kan ta hem det. Fråga där du bor!

Vet inte vad Normalen kostar, jag har Standart Extra (högenergivarianten) och den kostade knappt 400 kr för 15 kg. Normalen borde kosta lite mindre.

Okej, för jag har varit på My One, och dom hade bara Extra inne, men jag ska dit idag och fråga om dom kan beställa hem Standardt Normal.

Jag kollade på Nutro men den kostade 499kr/15 kg, och det har jag inte råd med just nu:crazy:
Men om nu Standardt är så bra, så ska vi prova det.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej. Vi behöver lite hjälp med fodertips till min mammas katter. Utekatter 8 & 12 år. Den äldre har problem med att hon kräks ofta och...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Rund
·
Katthälsa Veterinären ringde just och Missias sköldkörtelprov såg bra ut... men hon har som sagt gått ner i vikt. Han tyckte jag skulle leta upp...
2
Svar
23
· Visningar
2 614
Senast: Fille
·
Hundhälsa Foderfråga igen... Ras: Tibetansk terrier, snart 6 år. Problem: Äter inte, eller äter iaf väldigt dåligt. Ska byta foder hur...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Priscilla
·
P
Hundhälsa Hej! Min hund (stor pudel, hane, 6 år) har hela sitt liv haft ostabil mage. Jag har genom åren använt olika foder till honom och...
Svar
9
· Visningar
4 492
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp