Vilken bred fråga! Är det en A-ponny eller D-ponny, hur mycket väger den, hur mycket arbetas den, vad har du för analys på höet etc, etc???
 
Man ger grovfoder. Analysen på grovfodret visar vidare om man behöver komplettera med kraftfoder eller mineraler.
 
Håller med. Hö/höensilage och mineraler är tillräckligt för i stort sett alla hästar som inte är fölston eller tävlar på mycket hög nivå.
 
Du menar väl om grovfodrets värden är så bra att man inet behöver tillsätta protein etc? Dvs kvoten hamnar på minst 6. Mineraler är det inte heller säkert att hästen behöver, om dessa täcks av grovfodret.

Å andra sidan skämtar nog denna toddy (haha, gud vad roligt, vilken humor :( ), om ni läser alla toddys andra trådar kan man börja undra...denna är ju också rätt "dum" egentligen...om man inte är 10 år...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har köpt två besättningar foder i småbal och tagit analys på båda. Vad har ni för tankar om detta foder? Uppskattar alla...
Svar
6
· Visningar
391
Foder & Strö Jag har två hästar som behöver ett ganska bladigt foder för att inte få problem med fri fekalvätska. Jag köper därför helst andraskörd...
Svar
1
· Visningar
318
Foder & Strö En av de nytillverkade hösilagebollarna gick sönder i går. Den har stått på åkern i tre dagar, kan man fodra med den eller är det...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: fejko
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 321
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp