Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hon ska väl få vara häst också...:smirk: hade jag fått bestämma så hade det inte blivit nåt mega-bete, men det är mamma som äger hästen, så jag hade inte mkt att säga till om i den frågan...![]()
hade bla. inte tillgång till stall eller annan hage under ett par veckor osv...
ojoj, ja den senaste hästen jag kände som fick äta sig megafet på bete fick kronisk kotledinflammation i båda fram av övervikten, bara att ta bort sa veterinären..vilket foder är att rekomendera till en häst som blivit tjock av att gå på bete? hästen i fråga är mkt lättfödd...finns det ngt annat kraftfoder som är bättre att ge en sådan häst än havre?
Har provat det, upskattades inte av damen kan jag ju säga, den åkte av innan jag hade hunnit säga "tjock häst"...får väl prova igen nästa sommar, tror dock inte att den får sitta kvar...
![]()
ojoj, ja den senaste hästen jag kände som fick äta sig megafet på bete fick kronisk kotledinflammation i båda fram av övervikten, bara att ta bort sa veterinären..
blott 6 år gammal fick han somna in men hey! har fick ju vara häst och gå på bete så allt är väl frid och fröjd då?
ang fodret.. räkna ut en foderstat som passar hästens idealvikt och håll er till den foderstaten samt motionera så kommer han att komma ner i vikt (förhoppningsvis utan belastningsskador på skelettet från övervikten)
vad skrev du här då? om jag får fråga?hon ska väl få vara häst också...:smirk:
skrev jag att den blev SJUK pga betet? nej jag skrev att den gick sönder pga fetma..
men räkna ut en foderstat för hans idealvikt och håll er till den så kommer han att gå ner i vikt..[/QUO
med "sjuk" menade jag att det inte mådde bra/gick sönder/kotledsinflammation...