Foder till tävlingshäst som har haft fång

S

speedygirl

Ja precis så lyder det. Vad ska jag ge till min ponny som precis har haft fång för några månader. Han tävlas flitigt i hoppning och ska börja dra sig uppåt i klasserna.
Just nu får han ca 9dl mustang active om dagen, plus lite betfor till middagsmaten. Är det något annat foder jag ska ge honom eller kan jag försöka öka mängden på maten. Han tappar väldigt mycket ork på detta sätt då han inte får sin havre.

Vill ha hjälp nu!!!
 
Sv: Foder till tävlingshäst som har haft fång

Med en höanalys kan du räkna ut en balanserad foderstat, med energi och protein i lagom balans och mängd för det hästen gör. Det är inte säkert att havre behövs, det finns andra sätt att tillföra energi...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! :) Jag ska prova ett nytt kraftfoder i höst åt mina hästar då de inte gillade lusernen de fick i fjol. Jag inväntar ännu svar på...
Svar
2
· Visningar
988
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 072
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 066
Hästmänniskan Hej Jag har under åren postat många trådar om mina hästar. Jag har haft sån satans otur eller vad fasen man ska kalla det. Det är inte...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 431

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp