Bara elände

Hon fick vandra vidare omgående igår förmiddags, jag visste inte när dom gjorde det. Min man ringde på eftermiddagen och hörde med dom att allt hade gått bra. Dom hade gjort det så fort jag lagt på luren efter att jag hade bestämt mig. Hon hade så ont. Min älskade lilla häst
Jag kan inte fatta att det är sant
Jag ser olyckan framför mig hela tiden
Spelas upp som en kortfilm på repeat
Jag klandrar mig själv
Jag är så fruktansvärt ledsen
 
Hon fick vandra vidare omgående igår förmiddags, jag visste inte när dom gjorde det. Min man ringde på eftermiddagen och hörde med dom att allt hade gått bra. Dom hade gjort det så fort jag lagt på luren efter att jag hade bestämt mig. Hon hade så ont. Min älskade lilla häst
Jag kan inte fatta att det är sant
Jag ser olyckan framför mig hela tiden
Spelas upp som en kortfilm på repeat
Jag klandrar mig själv
Jag är så fruktansvärt ledsen
Det var inte ditt fel att olyckan hände, olyckor kan hända alla. Ta tid på dig och sörj, men klandra inte dig själv för olyckan. :heart
 
Jag är likadan - och jag tror att de flesta är det. Människor är wet-wired att söka mönster och orsakssamband, men när det gäller otur så gäller att slumpen inte har något minne. Och att livet är orättvist.

Det finns de som vinner på lotto flera gånger, trots att det är osannolikt att ens vinna en gång. Och det finns de som träffas av blixten upprepat - lika osannolikt.

De flesta av oss försöker hitta en orsak och ändra vårt beteende när det går fel - men ibland handlar det bara om att gilla läget, låta bli att överanalysera och hoppas att det vänder

Ja precis, du har rätt!
Det är svårt att acceptera bara ibland men jag tror nog man måste tillåta sig själv att kunna tänka så "jag kunde inte gjort nått annorlunda"
 
Hon fick vandra vidare omgående igår förmiddags, jag visste inte när dom gjorde det. Min man ringde på eftermiddagen och hörde med dom att allt hade gått bra. Dom hade gjort det så fort jag lagt på luren efter att jag hade bestämt mig. Hon hade så ont. Min älskade lilla häst
Jag kan inte fatta att det är sant
Jag ser olyckan framför mig hela tiden
Spelas upp som en kortfilm på repeat
Jag klandrar mig själv
Jag är så fruktansvärt ledsen
Du tog rätt beslut för din vän och du gjorde du allt som stod i din makt för henne. Mer kan man inte göra och du har absolut inget att förebrå dig själv.

Sakna och sörj, men var inte elak mot dig själv *kram*
 
Så fruktansvärt sorgligt :(
Beklagar det som hänt din häst och hoppas att du vågar satsa igen och köpa dig en ny häst en dag.
kram:heart
 
Hon fick vandra vidare omgående igår förmiddags, jag visste inte när dom gjorde det. Min man ringde på eftermiddagen och hörde med dom att allt hade gått bra. Dom hade gjort det så fort jag lagt på luren efter att jag hade bestämt mig. Hon hade så ont. Min älskade lilla häst
Jag kan inte fatta att det är sant
Jag ser olyckan framför mig hela tiden
Spelas upp som en kortfilm på repeat
Jag klandrar mig själv
Jag är så fruktansvärt ledsen
Beklagar verkligen. :heart För vad det är värt så tycker jag att du tog rätt beslut.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 730
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 370
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
873
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp