Foder till sommar

N

Nadin

Nu får min häst 1/2 kraft grund efter varje ridning som belöning.Det blir ca: varanann dag.Innan vi går ut och rider får hon morotter och äpplen i skrubban.Henns vanliga utfodrin är hö.
Min fråga är vad ska jag ge henne under sommaren? Kraft foder blir kanske för kraftigt när hon är på sommar betet.Jag skulle ge nåt foder som är inte är kraftigt men smakar mums och har alla vitaminer.
Har ni några förslag?

Vänligen Erika
 
Sv: Foder till sommar

Jag skulle nog vänta och se hur våren och sommaren blir. Det kanske blir en kanonsommar med mycket bete, då har du inga såna problem. Förra sommaren fick jag ge min pålle Krafft Grund från juli för att han gick ner i vikt trots 24/7 bete. Reds mycket. Har vi inte nog med problem i vinter :devil:
 

Liknande trådar

Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 510
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 352
Senast: CFrisk
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 865
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 939
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp