foder till russ???

Å

Åsae

Har nyss köpt ett litet russ som är 12 år.. han är 120 hög och väger ca 350 kg,, senasre 5 åren har han gått som sällskapshäst på utedrift..han har fått hö samt lite betfor ,mineraler ,är tånkt att vi ska köra å rida han sen .. hur ska jag göra nu med fodergivningen???? mvh Åsa

Sv: foder till russ???

Beror helt o hållet på vad grovfodret har vär värden, annars går det inte o sia om den saken, sen beror det oxå på hur mkt hästen motioneras

Liknande trådar

Foder & Strö Har i år fått tag på två olika sorters hö. Skickade in själv analys till USA. Hade aldrig köpt det ett normalt år, men har inget val...
Svar
9
· Visningar
1 963
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 622
Senast: Irival
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 339
Senast: shia
·
Foder & Strö Mitt treåriga varmblodssto har svårt att lägga på sig och just nu är det gränsläge. Hon är inte så tunn att hon tar skada av det, men...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka