Foder till c-ponny??

M

mangsa

Vi har precis köpt och fått hem vår c-ponny som är 13år! Han har tidigare fått 8kg silage, det får han nu med. tidigare ägare hade honom på kraft (utan havre). Han är inte den heta typen, han skulle behöva lite mer energi och fart! ;)
Har nu börjat ge honom musli 1L/dag och havre 1L/dag. Vad tror ni erfarna om det? Han får även 2-3dl betfor efter dottern har ridit då det ju inte rekomenderas att blötlägga över natten.
Tack på förhand!!

Jenny;)

Sv: Foder till c-ponny??

Vad har silaget för värden? Omöjligt att säga utan att veta det.

Har ni samma TS-halt i silaget som de förra ägarna?

Det är svårt att fodra fart i en häst, man får oftast acceptera att de har ett visst sätt. Havre kan ju "hetta upp" vissa individer, men frågan är om det är den sortens arbetsglädje man vill ha?

Liknande trådar

Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 196
Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej! Vår C-ponny new Forrest har helt tappat i vikt på 4 veckor. Hon har blivit mager som ett skrälle. Revbenen syns och ryggraden...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 831
Senast: Blubbis
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 330
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka