vilse
Trådstartare
Har en katt som börjar bli till åren (11 år), och som börjar bli lite väl smal. Tänker att första steget är att byta foder för att se som det hjälper. Hon är pigg och glad och inget som tyder på sjukdom i dagens läge. Hon har alltid haft normalvikt mot smal, men efter flytten för två år sedan så har hon i minskat i muskler vilket gör att hon börjar se lite väl smal ut.
Hon har kattlucka och kan vara ute som hon vill, men pga av läskiga grannkatter är hon mest i trädgården (inhängnad). I förra bostaden hade hon en hel skog nästan själv, så det är en naturlig anledning till muskelförlusten
Dagens foder:
Fri tillgång på mjau torrfoder, och har haft det sen hon var kattunge.
Samt mjau blötmat 5-7 dagar i veckan.
Tänker att blötmaten kommer jag fortsätta med, men att torrfodret behöver bytas ut mot något med mer energie/fett/senioranpassat.
Hon är dessutom långhårig så finns det något som är bra mot hårbollar samtidigt så är det ett stort plus
Jag har alltid köpt foder på ica, men jag inser att det troligen är dax att gå utanför det sortimentet nu. Vad rekommenderar ni? Vad ska jag kolla efter när jag letar foder? Tips?
Hon har kattlucka och kan vara ute som hon vill, men pga av läskiga grannkatter är hon mest i trädgården (inhängnad). I förra bostaden hade hon en hel skog nästan själv, så det är en naturlig anledning till muskelförlusten
Dagens foder:
Fri tillgång på mjau torrfoder, och har haft det sen hon var kattunge.
Samt mjau blötmat 5-7 dagar i veckan.
Tänker att blötmaten kommer jag fortsätta med, men att torrfodret behöver bytas ut mot något med mer energie/fett/senioranpassat.
Hon är dessutom långhårig så finns det något som är bra mot hårbollar samtidigt så är det ett stort plus
Jag har alltid köpt foder på ica, men jag inser att det troligen är dax att gå utanför det sortimentet nu. Vad rekommenderar ni? Vad ska jag kolla efter när jag letar foder? Tips?