foder till 4åring

D

dodge

Undrar om någon har nåt bra förslag på krafft foder till en newforest på 4år som är lite överviktig.Hon är väldigt outvecklad i kroppen för sin ålder.Hon ser ut som en 2åring.Hästkunniga säger att hon kommer vara färdig växt när hon är 8!! Svårt att veta vad man ska ge så hon inte lägger på sig mer.Men hon måste ju ändå ha nåt för att kroppen ska växa ordentligt.

Sv: foder till 4åring

Vad äter hästen idag? Rätt mängd protein i förhållande till energin? Kanske det går att fördela om proportionerna så hon får mindre energi (kalorier) men inte mindre protein?

Har du analys på grovfodret du ger?

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar