Foder och strö i Skåne?

Muninn

Trådstartare
Ni som bor i Skåne, vad betalar ni för hö/ensilage och spån nu?
Letar efter bra ställen att köpa grovfoder och strö på, funderar på att ringa runt till olika sågverk och fråga om man kan få köpa av deras råspån lagom billigt...?
Grovfoder är väl kanske svårt att pressa ner priset på spec. mycket, men det känns dumt att betala alldeles för mycket jämfört med andra i samma region iaf!

Sv: Foder och strö i Skåne?

nu bor ju inte jag i skåne men jag har både en lokal såg och lokal kvarn runt hörnet(2km) och jag betalar 80:-per kubik för kutterspånet

underbart!
Jag får ringa runt lite imorgon. Känns surt att köpa för nästan 70 kr balen om man kan få det superbilligt i egna sopsäckar ;)

jag som trodde alla köpte som jag, haha! har nog tre sågverk runt hörnet och det är bara att åka dit och lasta. har också sopsäckar, fast modell kraftigare plast kan rekommenderas om dom ska hålla mer än en gång. har även lastat i mina gamla havre säckar jag får när jag köper havre av den lokala kvarnen, dom är ganska så stora faktiskt och utav papp typ, håller väldigt bra.
jag betalar 10:- per sopsäck och så tycker hunden det är väldigt roligt att vara med och hjälpa till:)

Låter suveränt- spånet har jag kommit på blir annars den största kostanden (förutom kallhyra...).
Ska stå i ett stall som är nästintill kollektivstall, och då köper man egen mat. Bra tycker jag, för jag vill välja själv vad för mat jag ska ha och var jag köper den!
I vilket fall som helst äter hästen bara grovfoder och lite betfor o mineraler, och det hade ju varit kanske tragiskt om spånet hade kostat mer än höet i månaden :p

Men jag ska följa ditt exempel, absolut!

Det här låter bättre och bättre- jag såg framför mig att jag skulle behöva betala 2.50/kg hö och 65-70 kr/balen spån.... Hemsk tanke för fattig student :p

Jag betalar 3:-/kg för hösilage i småbal och 52,50:- för spånbalar men då måste jag beställa hem 10 pallar åt gången...

Spån 65:-/bal
Ensilage 1:-/kg

Min ekonomi tyckte inte om spån (4 hästar), så jag har gått över till halm :angel:

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 158
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 381
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 890
Senast: Lhas
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 818
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka