foder fråga???

N

nex

hejsan! hoppas någon kan hjälpa mig!!
jag har en pre val.
och jag har så svårt att hitta ett bra kraft foder till honom , han är väldigt het och spänd och vill inte riktigt slappna av.
jag har testat det mästa , havre, korn, bröd , kraft grov och grund.. inget lugnar honom riktigt..
finns det något foder som inte är någon energi i som de bara går upp i vikt eller håller sig i vikt!!
någon som har några tips!!!
:)
 
Hö...

Vad äter han idag, och vet du vad höt innehåller?
 
hejsan! han äter 13kg ensilage och sen får han en halv skopa blött betfor och soja mineraler och b-vitamin.
höt har dåliga värden i år!
 
Hur blött är ensilaget? Vet du vad det har för värden? Hur mycket av kraftfodret äter han (i kg eller g)?
 
Det verkar ju inte vara fodret som gör han pigg utan snarare att han är så.

Att svälta hästen snäll verkar dumt. Ge han uppgifter och inse att du köpt en känslig häst istället.
 
han är inte sådan!
när jag prov red honom i spanien så var han lugn och stabil!
jag vet inte vad de gav honom för foder där och jag kan tyvär inte få reda på det heller!!
det är olika från bal till bal hur blött det är och värderna har jag inte här men de var låga i nästan allt!!!
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: linlar1
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 198
Senast: ako
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 959
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp