Foder för muskelbygge

U

Unica

Någon som har lite ideer???
Har stor halvblodsvalack som när jag köpte honom för 1,5 år sedan var enormt fet. Vi fick banta honom mycket och när han blev smal fick han ett sjujävla humör och var svår att ge mat som han inte blev superpigg av och som han heller inte blev smällfet av. Nu ett år senare är han i god kondition tränas mycket men har lätt att bli het, dessutom vill jag få på honom mera massa men utan att det slår frivolter i huvudet.Han har tappat lite massa nu under våren och tror det hänger ihop lite med hans humör nu då han är ganska hingstig och verkar vara lite hormonpåverkad, fast jag vet att han är valack så det är inget sånt.
Har provat lite olika saker men sen till saken hör att han är jäkligt kräsen också den rackaren så han har nobbat en hel del redan.

Sv: Foder för muskelbygge

Prova med lusern, det ger jag till mitt heta smala halvblodssto. Gillar dom inte pelletsen kan du prova med hacket. Hon äter dessutom soya, det blandar jag i lusernet. Är maten otäck? Chevinal+ som är ett flytande mineral/vitamin brukar funka att blanda i maten, det är baserat på melass och sött och gott.
Lycke till/Helena

Japp Lucern får han just nu och det är en av få grejer han äter,faktiskt. Kör väl på med det ett tag till så får vi se vad som händer.

Welano är ju oxå en sprallig kille som man t.ex. inte kan fodra med havre om man inte vill ut på brall-tur. Dessutom kräver han mängder av mat för att hållas i det där "kralliga" dressyrhästhullet, har lätt att falla ur.

Han får fri tillgång på hö (äter ca 14 kg/dag av ett hö med bra värden) och i dagsläget 3 kg groov 125. Då han var tunn och jag fodrade upp honom fick han 3,5 kg krafft rehab. Rehab fungerade kanon på honom, det enda som han verkligen snabbt byggde både hull & muskler på.

Lusern har han oxå fått i perioder men det har varken gjort från eller till. Soja går inte för då blir han gallig.

Rehab kanske skulle kunna vara nåt. Tack för tipset!!!:banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 876
Senast: alazzi
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
8 631
Senast: Lipperta
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 621
Senast: akleja
·
Relationer Det som började så fantastiskt bra för exakt ett år sedan...verkar ha tagit slut. Kommer någon ihåg historien från ifjol? Han, 52:an...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 293
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka