Foder för lungnare häst?!

Madde_padde

Trådstartare
Vad ger ni era heta, stressade hästar för foder?!

Visst finns de något man kan lägga till för att få dem ännu lungnare?

Sv: Foder för lungnare häst?!

Min ganska så heta o lättstressade häst går på salsa havrefri, under 1 kg om dagen och i stort sett fri tillgång på grovfoder 15kg äter han nu), innan åt han 24 kg. Magnesium ger jag honom också nu och tycker faktiskt att han blivit stabilare i huvudet sedan jag började med det

Sv: Foder för lungnare häst?!

Inte jättedyrt nej. Jag använder Biomag magnesium från eclipse(?) Jag ger tre mot per dag, rekommenderad dos är 1-2 mått per dag men man ska ge lite mer för att få effekt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
7
· Visningar
627
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
692
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 003
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024