Foder för heta hästar

Jenny85

Trådstartare
Tips på bra foder till en 18-årig dam. Hon är väldigt het och stressad av sig, verkar ha lätt att bygga muskelmassa och är ganska lättfödd. Havre kommer inte på tal om för då blir hon tydligen hysterisk.
Hon kommer att gå medelhårt arbete, med träning ett par gånger i månaden. Är igångsatt för 6 veckor sedan och behöver sätta lite muskler, även om hon har behållt mycket av sin muskelmassa.

Innan jag köpte henne fick hon hösilage, kornkross och betfor. Kornkross känner jag mig lite anti till då det inte är idealiskt som hästfoder, vilket man hör mer och mer om.

Några tips på foder som är passande? Vad ger ni era heta hästar för mat?

Sv: Foder för heta hästar

Det finns ett helfoder som säljs av Åsebro Foder och heter Cool. Det innehåller ingen havre. Jag har fodrat med Åsebro i 10 år och är supernöjd. Dom har flera varianter av foder. Hästarna är runda och fina och blanka i pälsen. En tjej som jag känner har en ganska het häst så hon provade att ge den cool och det funkar jättebra. Dessutom är det billigare än Krafts foder. Åsebro har återförsäljare på flera ställen i landet.

Det finns ett helfoder som säljs av Åsebro Foder och heter Cool. Det innehåller ingen havre. Jag har fodrat med Åsebro i 10 år och är supernöjd. Dom har flera varianter av foder. Hästarna är runda och fina och blanka i pälsen. En tjej som jag känner har en ganska het häst så hon provade att ge den cool och det funkar jättebra. Dessutom är det billigare än Krafts foder. Åsebro har återförsäljare på flera ställen i landet.

Letar själv alt till min häst har idag groov 60,ska prova detta Åsebro om det finns i mina trakter...

Ge det som behövs enligt grovfoderanalys.... det är enklast. Hästen kanske inte behöver kraftfoder ? :) Billigt isf :D Min får fri tillgång på grovfoder och morötter som skrammel. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 418
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka