foder för svårgödd

K

kaaa_

Ett foder som ger hull och muskler och inte sätter sig alltför mkt i huvudet. VAD? hippo, mustang, fibergi? müsli? protein plus?

Ja, jag vet att man behöver ett bra hö. Anta att det är av bra kvalitet.

Hittills har fibergi elit funkat bäst.

Vilka värden är det som ska vara höga om man vill ha en fet(are) häst? råprotein?, råfett? mer?
 
Sv: foder för svårgödd

Jag har sett UNDERBARA resultat med Krafft Rehab. Har haft ett elände med unghästen och provat det mesta, men hon kräver otroligt mkt MJ och är bara knappt normalhull. 1½ månad på Krafft Rehab (jag bytte ut större delen av kraftfodret mot Rehab, MJ och kvot etc förblev densamma) och damen är rund och fin OCH jag har kunnat gå ner i MJ, och räknar med att kunna gå ner en del till. Dvs få henne i trevligt hull på mer normal MJ.

Och jag hade i princip provat *allt* innan och provade tillslut Rehab eftersom det ska vara lättupptagligt och lättsmält (är ju gjort för konvalescenter) och det gjorde iaf susen. Och fler har sett samma effekt, dvs utan att höja MJ eller ändra kvoten så går hästen upp, och det som ändrats är att man bytt ut X mj och Y SRP till att komma från Rehab istället för något annat.

Men utan höANALYS (kvaliten är EN sak, höanalysvärdena en annan) så är du ute och gissar vilt oavsett.
 
Sv: foder för svårgödd

tack för ditt svar! jag ska kolla upp fodret :d
Vet du förresten vad för pris det är per säck?
 
Sv: foder för svårgödd

kaaa_ skrev:
tack för ditt svar! jag ska kolla upp fodret :d
Vet du förresten vad för pris det är per säck?

Det skiljer sig från Granngårdenbutik till Granngårdenbutik (precis som allt Kraffts foder) men jag ger 204 eller om det är 207 kr för 30 kg. Inte billigast mao, men inte speciellt dyrt heller. Och för mig har det som sagt gett billigare totalfoderstat eftersom jag kan sänka totala MJ
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 595
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 275
Senast: Bobloblaw
·
Foder & Strö hej, jag har en fråga om foder. jag har en D-ponny och funderar om jag ska ge henne betfor eller lusern i vinter. vad jag har förstått...
Svar
6
· Visningar
3 318
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp