Födelsedagspresent!

N

Nekko

Jag behöver tips om födelsedagspresent till maken som snart fyller 40 år. Han har två drömmar (givetvis fler) som jag skulle vilja förverkliga. En är att få rida på en strand vid havet och den andra är att få fösa kor till häst. Min man är ridkunnig (rider i skogen med sin häst, som har ett förflutet som kofösar häst på riktigt, därav denna dröm).

Har du några tips på ställen som man ordnar denna typ av evenemang? Helst i södra Sverige...

Snälla hjälp mig! Vill ju ge honom sin dröm!

Om ni inte vill lägga ut reklam kan ni ju PMa mig!

Sv: Födelsedagspresent!

Borde inte vara för svårt att fixa lite ridning på en vacker strand tycker jag. Kolla runt på ställen som anordnar ridläger, så kanske du kan ringa och höra om de kan fixa något åt er.

Hur snart fyller han år? Måste det vara precis då eller kan det vara lite senare?
Jag tänker då på att rida vid en strand. För snart 2 år sedan var vi en gäng som red vid havet i maj månad. DET var en upplevelse! Det ligger i Skåne. Kan skicka PM till dej om du är intresserad.

Här hos oss i Laholm är det underbart att rida på stranden =) I Skummeslöv-Mellbystrand är det minst 12 km sammanhängande strand med bra underlag.

Vet iaf två turridningsställen med islandshästar som har strandritter här. Det ena stället ligger i Båstad och det andra stället brukar ha sina hästar vid Mellbystrand när det är älgjakt i skogarna runt deras eget ställe i Markaryd.

Vågar inte skriva ut namnet på stället för då raderas väl det här inlägget. Googla på "islandshästar Båstad" samt "islandshästar Markaryd" och gå in på första länken på respektive sidor.

Ett annat förslag är att du googlar på "rännenäs basjkir" så får du upp en länk till ett ställe som också arrangerar strandritter!

Liknande trådar

Anläggning Är så i valet och kvalet om vilket beslut att fatta. Har älskat hästar hela livet men som barn blev det "bara" ridskola då föräldrarna...
Svar
8
· Visningar
2 920
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Hej! Nu är det så att min man fyller 40 snart. Både jag o döttrarna är hästgalna. Min man är inte superintresserad men inte anti heller...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: Ginne
·
Ekonomi & Juridik Hej! :) Har frågor gällandes hästhållning i ett eget stall med två boxar och därmed två hästar/ponnys. Tacksam för ALLA svar! Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 825
Senast: Flaekja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel