Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför har du fått vilja så länge på hennes nummer?Arielle har varit på sin allra första utflykt alldeles själv i dag! Alltså inte som när hon rymt hemifrån (), utan hon har åkt transport till ett nytt ställe och varit med på löshoppning! Och hon skötte sig SÅ bra med allting.
Nu har hon även fått sitt regnr i SWB, så nu är vi redo att anmäla till treårstest också! Men hon behöver träna lite på att se/träffa främmande hästar, så vi får nog försöka få till det innan testet...
Blev tyvärr ingen bild eller film i dag, men hittade en från förra löshoppningen "hemma".
Tror hästen är norsk reggad från börjanVarför har du fått vilja så länge på hennes nummer?
Tror hästen är norsk reggad från början
Har du provat att höja och sänka på olika höjder? Vissa gillar ju att ha det lite annorlunda än andraMin groda har vilat ett tag men nu kör vi lite till, börjar lite försiktig med tömkörning.
Tycker han är duktig men är rätt rörig/bökig i munnen.
Så funderar lite på prova mig fram med bett eller tänka att det är en unghäst fas och jobba vidare.
Provat 3 delat men upplevde han rörigare på det.
Nu kör vi på ett rakt d rings bett från hööks ..
Ja jag tyckte det blev något bättre när jag vågade höja lite.Har du provat att höja och sänka på olika höjder? Vissa gillar ju att ha det lite annorlunda än andra
Ja jag tyckte det blev något bättre när jag vågade höja lite.
Men inte helt hundra ändå, han drar fram huvudet fram och ned vid tygeltag. Lite ryckig sådär.
Är inte hårt i handen och vill mest att han ska hitta sin egen balans och takt.
Men känns som han gör det svårare för sig själv än vad han behöver
Vill han kanske ha lite mer stöd från dig?Ja jag tyckte det blev något bättre när jag vågade höja lite.
Men inte helt hundra ändå, han drar fram huvudet fram och ned vid tygeltag. Lite ryckig sådär.
Är inte hårt i handen och vill mest att han ska hitta sin egen balans och takt.
Men känns som han gör det svårare för sig själv än vad han behöver
Vill han kanske ha lite mer stöd från dig?
Kan ju vara svårt att hitta sin balans och takt samtidigt som man bär på ryggsäck när man är ung och ”svag”.
Idag har vi varit iväg och löshoppat för första gången efter vilan, så duktig!
Blåste som attans med, men var ändå superduktig och gick i princip rakt in i släpet
Jag upplever att många vill ha ganska mkt stöd i början. Inte optimalt men det är sånt man kan jobba på senare. Såklart inte hänga sig helt i händerna så man får bära/lyfta fram dem men lite lagom Kommer säkert bli bättre när den är äldre och starkare och vågar själv ta stöd på bettet istället från din handJa jag tror lite det kan vara en del av problemet. Jag är nog lite för ”försiktig”
Provade med lite mer stöd/ram i tömkörningen och där såg jag en klar förbättring.
Så ska nog gå vidare på den linjen lite och våga ge mer stöd.