Om du är medlem så brukar de skicka mail!Jasså! Vet du var de annonserar ut när det är på gång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du är medlem så brukar de skicka mail!Jasså! Vet du var de annonserar ut när det är på gång?
Det är inte inför testet speciellt han skos och har skotts redan utan för att han behöver helt enkelt.Låter som en bra plan. Får ja fråga varför du valt att sko honom nu ? Min verkas endast men hört att många slår på skor innan / i närheten av testerna.
Många SWB-föreningar har Facebook-sidor där sånt här annonseras ut. Eller där andra kan tipsa om löshoppning. Ett annat alternativ är att kontakta unghästutbildare som bor i närheten, om de vet om några ställen som ordnar.Jasså! Vet du var de annonserar ut när det är på gång?
Jag mailade och fick svar av SWB! De skulle skicka Mail när de var dags!Många SWB-föreningar har Facebook-sidor där sånt här annonseras ut. Eller där andra kan tipsa om löshoppning. Ett annat alternativ är att kontakta unghästutbildare som bor i närheten, om de vet om några ställen som ordnar.
Hur det än är kommer han göra någon glad, han verkar helt fantastisk! Hoppas det kommer lösa sej till det nästa för erJag har ju velat länge hur jag ska göra med Julius, han är ju jätteliten (för mina 184 cm och skitlånga ben), men hade till slut bestämt att spara honom till augusti och se då. Hade tänkt att är han under 158 cm då (vilket han troligen är då han är 151-152 cm idag) så säljer jag. Men i fredags fick jag lite ”hjälp på traven” i beslutet. Är gravid i vecka 15. So far so good. Fick dock se på fredagens ultraljud att det är två barn i magen och har ju ett barn sedan tidigare. Så från att vara en liten familj kommer vi bli en stor, vilket gör att jag redan nu känner att jag inte kommer att mäkta med en inackorderad häst också med allt vad det innebär. Än har vi inte hittat drömgården…
Så nu slutar troligen vår ”saga” Inte än, men snart! Min drömhäst på alla plan utom på höjden!
Tack han är helt fantastisk, perfekt som hobbyhäst sådär!Hur det än är kommer han göra någon glad, han verkar helt fantastisk! Hoppas det kommer lösa sej till det nästa för er
Jag som har varit funktionär på många unghästtester tycker att det är väldigt bra att du tänker på hästens kondition. Jag har sett för många hästar slängtrava bort all sin ork vid löshoppningen som lett till att den inte orkat visa upp sig från sin bästa sida.Vi var på löshoppning igår och han är fortfarande rätt valpig och 'mest ben' men lite börjar han komma i sin kropp ändå.
Jämfört med tidigare
Hoppar gör han trevlig och även om mycket annat också är spännande och ska utforskas så när han väl går in på hindren suger han tag i uppgiften och blir så nöjd efteråt.
De andra i samma ålder ser dock bra mycket maffigare och kralligare ut. Å andra sidan är det nog mer massa från början tror jag.
Ni som vill visa på unghästtest, hur tänker ni konditionsmässigt inför det?
Hur tränar ni?
Lösgalopp? Annat? Visa bifogad fil 83725
Jag som har varit funktionär på många unghästtester tycker att det är väldigt bra att du tänker på hästens kondition. Jag har sett för många hästar slängtrava bort all sin ork vid löshoppningen som lett till att den inte orkat visa upp sig från sin bästa sida.
Lösgalopp är jättebra, och öva då hästen att galoppera i båda varven, många har bara gått i vänstervarv och springer bort orken när man försöker få den visa galopp även åt andra hållet.
Löshoppning ska man däremot bara träna i vänstervarv så att hästen inte blir förvirrad.
Jag har sett flera uppvisningar där hästar vänt och hoppat tillbaka över hindret, och talat med visare som sagt att de övat åt båda hållen.Varför skulle dom bli förvirrad om man hoppar åt båda hållen? Jag har alltid låtat mina unghästar hoppa i båda varv, då jag är upptagen av liksidighet och vill att de ska hoppa ungefär 50/50 i höger- och vänstergalopp. Men vid "seriösare" löshoppning så brukar vi köra samma varv hela passet, dvs. inget byte eller ombyggnad av banan undervägs - annars kan man nog riskera att de blir lite osäkra på vart de ska.
Har aldrig varit problem med mina i alla fall, de hoppar glatt åt det håll man skickar dom.
Jag har sett flera uppvisningar där hästar vänt och hoppat tillbaka över hindret, och talat med visare som sagt att de övat åt båda hållen.
Att hoppa tillbaka medför dels risker för banpersonalen som kan skadas, dels kan hästen slösa bort sin energi och inte orka eller hinna hoppa så högt och bra som den har förmåga till.
Förstår att han blev snabbt såld, vilken påläggskalv de kommer ha, ridskolan!Nu är Julius såld, han har hamnat på en ridskola i samma län, där en kompis är ridskolechef. Han ska sakta men säkert skolas in till den bästa ridskolehästen
Riktigt fin! Hur stor är han?Det är mycket bus i vår lille grabb just nu, han och kompisarna är nog lika trött på denna isiga vinter som vi tvåbenta. Vi löshoppade ett par gånger under senhösten och jag hann sitta på honom en gång men fick av andra orsaker ta en paus. Som vanligt tar han allt med ro även om han är en liten slyngel ibland. Tyckte t.ex. att ha mig på ryggen var en baggis och verkade mest fundera på när vi skulle hitta på något riktigt skoj. Hoppat bättre och bättre, så kan bara våren komma så kan jag kanske förbereda honom klart för test...
Tack! Vet inteRiktigt fin! Hur stor är han?