Trampar hon runt eller vad gör hon? Trist att det gick tillbaka så snabbtJahopp.... tillbaks till ruta 1 gällande uppsittning.
Så tröttsamt
Släppt ihop henne med ponnyn nu får vi se om hon kan varva ner lite mer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Trampar hon runt eller vad gör hon? Trist att det gick tillbaka så snabbtJahopp.... tillbaks till ruta 1 gällande uppsittning.
Så tröttsamt
Släppt ihop henne med ponnyn nu får vi se om hon kan varva ner lite mer
Trampar hon runt eller vad gör hon? Trist att det gick tillbaka så snabbt
Tredje gången gillt. Nu är det lite vila
Igår vart det mycket snurra runt, Hoppa på stället, stampa med frambenet i backen men efter en stund så gav hon med sig och jag kom upp. Tjoho!
Vad skulle hända tror du om du hade uppsittningsträning när du ridit klart? Dvs sitta av och på massor av gånger när hon är lite avrastad och trött?
Då är hon lugn för att börja om med samma sak dagen efter.
Har du väl kommit upp en gång kan jag sitta av och sitta upp igen tar en snurrning eller två sen uppsittning.
Så det kommer att gå men som sagt det tar lite tid.
Då hade jag tränat som fasen på det och gjort det om och om igen tills hon står helt still - varenda dag.
Inridaren gjorde det, men så fort hon får en dags vila eller mer så börjar vi om från noll.
Jag vill komma igång med ridningen också då hon knappt är styrbar och tänker att ju mer vi håller på desto lättare blir det Hon gillar att göra saker hon har bara inte tid till att göra det. Får jag väl foten i stigbygeln får hon gå några steg så stannar jag henne ståendes i stigbygeln hon väntar jag lägger över benet sen är det hur lugnt som helst.
Hon är ganska långt efter i utbildningen bra mycket mer än jag trodde från början. Visst vi har tagit något enstaka språng men inhoppad är hon inte. Galoppfattningarna förstår hon inte riktigt heller.
De andra hästarna jag ridit in har varit mycket lättare, de stod still från början så jag i alla fall hann upp innan de bockade av mig
@Diabetikern noooo vad tråkigt! Sällan man hör om korsförlamning lämgre tycker jag? Vet ni någon orsak, hur har det gått?