FM radio till android

Jeps

Trådstartare
Min mamma hade en FM radio i sin förra mobil och vill ha en i sin Samsung också.
Hon vill kunna lyssna på radio offline.
Någon som har tips på app, gärna reklamfri? Hon vill mest lyssna på P4.
 
Min mamma hade en FM radio i sin förra mobil och vill ha en i sin Samsung också.
Hon vill kunna lyssna på radio offline.
Någon som har tips på app, gärna reklamfri? Hon vill mest lyssna på P4.
Tyvärr krävs det att telefonen har stöd för radio, och det är rätt få telefoner som har det. Åtminstone om man ska kunna lyssna på radio "på riktigt" och inte via internet.
 
Min mamma hade en FM radio i sin förra mobil och vill ha en i sin Samsung också.
Hon vill kunna lyssna på radio offline.
Någon som har tips på app, gärna reklamfri? Hon vill mest lyssna på P4.
Min Samsung har en förinstallerad Radio-app (fanns när luren köptes) som heter just Radio. Det enda som krävs är att man har sladd-hörlurar eftersom de fungerar som antenn.
 
Min Samsung har en förinstallerad Radio-app (fanns när luren köptes) som heter just Radio. Det enda som krävs är att man har sladd-hörlurar eftersom de fungerar som antenn.
Jag har ingen sådan i min och verkar inte finnas i hennes heller.
 
Jag har ingen sådan i min och verkar inte finnas i hennes heller.

Som @Sharpless skriver; telefonen måste vara byggd med FM-radio om man vill ha det, det räcker inte med en app. Det är tyvärr rätt få modeller som har det numera.

Förr kunde man köpa "handsfree med inbyggd FM-radio" och på så sätt lyssna på radio även om telefonen inte löste det. Vet inte om något liknande går att få tag på idag.
 

Liknande trådar

Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
820
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 633
IT & mobiler Jag skulle vilja ha en högtalare till min mobil så jag kan spela musik hemma utan lurar, och också kanske ha den som radio. Jag tänker...
2
Svar
26
· Visningar
1 652
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 077
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp