Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Jepp, nu har det snart gått tre veckor sedan lilla Stina tittade ut, och livet är rätt härligt!

Och roligt har jag, för jisses vad jag kan knäppa folk på näsan! Ni vet alla de där olyckskorparna som häckade runt här innan Stina kom, som påpekade att jag inte skulle kunna leva, inte ha tid med något, inte få sova på nätterna osv? Långnäsa på dem säger bara jag... Lång, lång, lång, lång, jääättelång näsa på dem!:D

Stina vaknar två gåner per natt för att äta, i övrigt sover hon själv i sin vagga. Sambon tar sitt ansvar och jag kan gå ut och mysa med hästarna när jag vill (bara Stina är mätt). Amningen fungerar bara super och allt flyter liksom bara på. :bow:

Visst, det kan vända fort, men just nu njuter vi av livet!

Jenny
 
Sv: Flyyyyt

Eller oxå fortsätter hon så :D

Min första var sådan, sov efter 2 månader från 12 till 6 på natten och vaknade sedan var 4:e timme för en stunds mat och prat innan han återigen somnade. Då är det helt OK att vara mamma, jobba och hinna med hästarna precis som vanligt.

Sen är det ju så med barn att de anpassar sig efter omgivningen. Mina har fått vara med i stallet, sovande eller vakna, är de ledsna för att de undrat var jag är har jag pratat med dem (istället för att gå i egna tankar under mockning etc).

Allting går bara man vill :cool:
 
Sv: Flyyyyt

Härligt att allt fungerar så bra, hoppas att det fortsätter så =)

/ Jess med liten som ska titta ut 19 mars
 
Sv: Flyyyyt

Fortsätt njut!
För visst kommer det att komma dagar då allt känns pest men säg i vilket liv gör det inte det? Men har man ställt in sig på att det ska fungera på ett eller annat sätt så gör det det!

Även om jag just nu funderar på om ungarna har gått någon kurs i tortyr då de vaknar varannan gång...:D Men när allt känns som värst så sover båda raringarna hela natten och då glömmer man bort hur jobbigt det var dagen före!
 
Sv: Flyyyyt

Gratts Jämtland! Du är en bra förebild! För det gäller att ta för sig lite också!

/Stina
 
Sv: Flyyyyt

Glömde ju en sak i mitt flyyyyt... Knappt tre veckor efter förlossningen så har jag gått ner ALLT jag gick upp, mina vanliga jeans passar perfa och jag orkar promenera igen! Min fibrovärk har INTE återkommit fullt ut (iaf inte än) och jag kan snart ha sex igen!!! :D

Jenny
 
Sv: Flyyyyt

Vad härligt att läsa ett sånt riktigt "glad-inlägg"! Man blir varm i hela kroppen.

Jag håller med dig, inte känns det alls som att livet är slut. Man kan göra massor av saker som jag hört man inte skulle kunna eller orka. Visst, för mig funkar fortfarande inte amningen toppen, men det går bättre och bättre och visst, Sara sover inte alltid så himla bra, men av nån anledning orkar man ändå.

Nej, det finns ALL anledning att ha det bra, vara glad och bara njuta! :)
 
Sv: Flyyyyt

Jag blir verkligen bedrövad över vad ni nyblivna mammor verkar ha blivit itutade. Livet slut, aldrig sova....

Välj bort alla skräckhistorier..
 
Sv: Flyyyyt

Perfekt! Nu är du min förebild inför min hastigt närmande sig förlossning... och tiden därefter...
 
Sv: Flyyyyt

Vad skönt! Och vad avis jag blir:p

Inte har jag nåt helvete precis men rätt jobbigt är det ibland. Mest jobbigt är det att hon inte har några fasta tider. Visst kan jag tex åka till stallet men väl där kan jag inte göra så mkt om hon vill vara vaken då. Och varje kväll är det en gissningslek om hon kommer sova 6 timmar eller två i taget. För övrigt är hon supersöt och jag är inte speciellt trött heller.
Det är härligt att vara bebismamma.

Idag har hon fått en ny leksak= torkställning för strumpopr upphängd i taket med färgade saker i. Perfekt och billigt!
 
Sv: Flyyyyt

MoonFlight skrev:
/ Jess med liten som ska titta ut 19 mars

Bra datum! Har fötts många vettiga människor (läs undertecknad) det datumet! :D

Till Jamtland: All lycka till dig! Hoppas jag också kan knäppa alla olyckskorpar som bara har negativt att komma med på näsa!

/Timsetim
 
Sv: Flyyyyt

Klart du kommer kunna! Var och hälsade på min familj igår, och mamma konstaterade att det var faktiskt lika lätt med en som med två (mina småsystrar är tvillingar), bara man fick in rutinerna. Så det blir nog lika plättlätt för dig som för mig! ;)

Jenny
 
Sv: Flyyyyt

Kom ihåg när Felicia föddes så var hon en ängel och är fortfarande det..Hon lades sig vid 22 på kvällen vakande vid 06 ville ha lite mat och sen sov till 11.....Hon har alltid sovit hela nätterna och gör det fortfarande...Somnar vid 20 och vaknar vid 08 dagen efter....
Så flyt kan hålla i sig...:)
 
Sv: Flyyyyt

25 mars blev min förlossning beräknad till.

Funderar denna gång på att byta Trollhättan/NÄL mot något av ställena att föda på i Götet så vi kanske syns i slutet av mars :angel:
 
Sv: Flyyyyt

Visst finns det en risk att det vänder fort, men det behöver inte alls göra det! Ella är ett år och tre månader och hon har fortfarande inte visat några tendenser på att bli ett sånt skräckbarn man blivit förvarnad om att det ska komma "snart" från så många håll!

Hoppas att ni får fortsätta att ha det myshärligt, för det är ju så roligt då!

// K
 
Sv: Flyyyyt

Och om du "behåller" NÄL så kanske vi syns i stället, min är beräknad till den 29:e mars! ;) (har dock inte bestämt om det blir NÄL eller Skövde...)
 
Sv: Flyyyyt

skojjigt att vara flera i den här regionen.

Vi får väl se när det börjar dra ihop sig. NÄL har jag ju testat så jag tänker ta mig en titt på Mölndal i alla fall innan jag bestämmer mig.

Senaste var ju 9 dagar sen så vi får väl se när denna behagar titta ut :angel:
 
Sv: Flyyyyt

Nu är det väl ändock dags att lägga av med hästarna, nu när du fått barn. Man kan inte hålla på att leka hela livet..................



























Kan ju tillägga att jag både har barn och lever rövare, trots denna förmaning från både mor och mormor när min första kom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 042
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 025
Senast: tott
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 553
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp