Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Flyyyyt

grimman skrev:
skojjigt att vara flera i den här regionen.

Vi får väl se när det börjar dra ihop sig. NÄL har jag ju testat så jag tänker ta mig en titt på Mölndal i alla fall innan jag bestämmer mig.

Senaste var ju 9 dagar sen så vi får väl se när denna behagar titta ut :angel:
*haha* och jag som bor i Mölndal flyr till BB i Varberg... varför är gräset alltid grönare på andra sidan :D .
 
Sv: Flyyyyt

Jag fick "tanterna" på ICA att asgarva och ruska på huvudet igår. Vi stod och pratade lite allmänt om hur förlossningen varit och någon av dem undrade varför jag inte åkt in förrän vid fem på morgonen när värkarna börjat redan vid halv tre. Jag svarade som det var, vi var tvungna att hämta hö, mata fåren och hästarna och fixa lite innan vi for... :D

Jenny
 
Sv: Flyyyyt

Nu känner jag flyt!:)

De senaste två dygnen har bebisen sussat 7 timmar i sträck på natten och både på förmiddagen och tidiga kvällen i flera timmar. Helt underbart!
Häromdan lyckades jag tom byta däck utan mer än ett avbrott. Och igår började jag nästan fundera på om det inte var dags att väcka henne, när hon sovit från 15:30 till 19:30.Fast det gjorde jag inte och hon sussade så gott på natten ändå.


Visserligen vill hon amma mkt när hon är vaken men det är rätt mysigt att krypa ner i soffan med bebben och en god bok och amma loss:D

Och i helgen tror jag att jag ska försöka rida lite!
 
Sv: Flyyyyt

:rofl: :rofl: :rofl:

Är det inte typiskt hästmänniska. Finns nog flertalet varianter på den historian, bara här på buke. Jag själv tog in hästarna, gjorde dem färdiga för natten, fixade käk till gubben medan han dolade med resten, för det kunde ju bli en lååååång natt för honom på förlossningen. Antagligen en reflex att ju mer jag fixar desto mer kanske jag kommer på för att slippa åka in. :angel:
 
Sv: Flyyyyt

Ojoj, har du oxå fått :eek:
Det har mig totalt gått förbi. Jisses.

Grattis i efterskott.
 
Sv: Flyyyyt

Fast från Orust till Varberg är lite väääl långt att åka när det är dags :D

Annars har de ju väldigt gott rykte...


Och ja, som hästmänniska är man nog inte funtad som alla andra, när min pappa dog på midsommarafton för ett antal år sedan fick jag för mig att NU var en otroligt bra tid att åka och hämta hö :angel:
Som tur var ställde bonde och kompis upp till 100% så jag fick göra det men maken tyckte jag var fullständigt galen (hade 2 månader kvar på 2:a graviditeten vid det tillfället)
 
Sv: Flyyyyt

:bow: Så sant så sant! Bärith och hennes systrar har gjort sitt bästa för att ta knäcken på både mig och sambon, men MISSLYCKATS!!!:devil: (Än så länge...:crazy: ) klarar man tio rymmande skrikande helgalna får så är en ynka beis ingenting...:D

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 042
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
4 025
Senast: tott
·
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 553
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp