Flytväst för barn runt 20 kg?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare mino
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 085

mino

Trådstartare
Ska köpa flytvästar till barnen som väger runt 20 kg. Jag hittar tester på småbarnsvästar upp till 25 kg men jag vill gärna att västarna ska hålla åtminstone till 30 kg. Är det nån som har koll på vilken flytväst som är bra i den storleken?

Sv: Flytväst för barn runt 20 kg?

Kid safe tror jag bara räcker till 25 kg, men nu hittade jag iofs Junior Safe som verkar räcka till 35 kg, perfekt!

Glöm bara inte att det inte är vikten som är avgörande, utan passformen. Om barnet glider ur sin flytväst så gör den ju ingen nytta. Och även en vuxen flyter med en barnväst, men den sitter inte så bra...

Ok, betyder det att det är bättre att ett barn som tex väger 17 kg har på sig en flytväst max 15 kg om passformen fortfarande är bra på den lilla flytvästen? Hur räknar man förresten vikten på barnet, är det nakenvikten eller ska man lägga på lite för kläder och gummistövlar och allt?

Vikten är bara ett sätt att ange storleken, men behöver egentligen inte fundera alls över vikten, det är god marginal där. Gå enbart på passformen är mitt råd.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
630
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 096
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 470
Senast: Lisen82
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 569
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka