Flytväst för barn runt 20 kg?

mino

Trådstartare
Ska köpa flytvästar till barnen som väger runt 20 kg. Jag hittar tester på småbarnsvästar upp till 25 kg men jag vill gärna att västarna ska hålla åtminstone till 30 kg. Är det nån som har koll på vilken flytväst som är bra i den storleken?

Sv: Flytväst för barn runt 20 kg?

Kid safe tror jag bara räcker till 25 kg, men nu hittade jag iofs Junior Safe som verkar räcka till 35 kg, perfekt!

Glöm bara inte att det inte är vikten som är avgörande, utan passformen. Om barnet glider ur sin flytväst så gör den ju ingen nytta. Och även en vuxen flyter med en barnväst, men den sitter inte så bra...

Ok, betyder det att det är bättre att ett barn som tex väger 17 kg har på sig en flytväst max 15 kg om passformen fortfarande är bra på den lilla flytvästen? Hur räknar man förresten vikten på barnet, är det nakenvikten eller ska man lägga på lite för kläder och gummistövlar och allt?

Vikten är bara ett sätt att ange storleken, men behöver egentligen inte fundera alls över vikten, det är god marginal där. Gå enbart på passformen är mitt råd.

Liknande trådar

Utrustning Har sedan iaf 20 år haft racesafe väst vid ridning. I början var den ju ett klart bekvämare alternativ än föregående västar med klumpiga...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: Ponylove
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 397
Senast: ii-ssa
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 044
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar