Flyttfirma

Fiffi1

Trådstartare
Om en flyttfirma kantstöter ens möbler i flytten, hur går man till väga?
 
Senast ändrad:
Sv: Flyttfirma

Ok. Ska kolla upp vilken flyttfirma det är.

Det är hysresvärden som ordnat flytthjälp då lägenheten som mina barn skulle flytta in i behöver totalsaneras. De hade flyttat in och då beslutades att de skulle få flytta till en tillfällig lägenhet medan rusten håller på. Hyresvärden ordnade flytthjälp till den tillfälliga lägenheten, flyttfirman kom och packade osv också. Men nu är byråer och en barnsäng kantstött. Ena byrån är mindre än ett år gammal och barnsängen köptes i början av sommaren.

Hyresvärden fick inte tillträde till lägenheten förrän nu i månadsskiftet och samtidgt flyttade mina barn dit. Lägenheten är förstörd av hund & katt kiss. Verkligen otur att behöva flytta två ggr på en vecka med två små barn :(
 
Sv: Flyttfirma

Vet inte om det är samma i Sverige, men så här är det här i Danmark iaf :):

Om du hjälper till med att flytta möblerna (över lag alltså, behöver inte ha varit just de möblerna) - Din egen hemförsäkring gäller.

Om det bara är flyttgubbarna som flyttar möbler - Flyttfirmans försäkring gäller.
 

Liknande trådar

Hemmet Nu ska jag leta efter en flyttfirma som flyttar mina prylar åt mig, utan att misshandla dem eller blåsa mig, hur hitta bästa företag...
Svar
0
· Visningar
148
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
520
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: mysboll
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 809
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp