flyttbart stall

Sv: flyttbart stall

guud va duktig du har varit !!!!:bump::bow:
det där e ju jättefint! boxarna blev lixom inne i stallet. .
bäddarna fryser inte fast det har varit så här kallt? vi har lerjord, så man skulle få gräva ner o fylla på med sand och grus.
du har verkligen varit jätteduktig..kan inte drömma om att jag skulle klara sådant, men om jag e tillräkligt hjälplös,kommer gubben till hjälp -så där kan du bara inte göra...o sen hjälper han till..:cool:
om inte så har du bevisat att man kan om man vill!!
 
Sv: flyttbart stall

Nej, bäddarna fryser aldrig. Inte ens när det har varit -30 har det frusit trots att hästarna går ute mellan kl06.30-21.30, endast själva skitplupparna har kunnat frysa. Detta är egentligen rätt praktiskt, för så är de busenkla att hitta i halmen trots att storpålle envisas med att göra sitt bästa för att sprida ut och gömma dem :).

Delen med boxarna är isolerad i väggar & tak, så det har hållit kylan ute otroligt bra måste jag säga. I förrgår var det -32 här på kvällen då hästarna gick in, jag kikade då på temometern i boxarna, den visade -10 och morgonen därpå var det endast -2. Det tycker jag är klart godkänt :)
 
Sv: flyttbart stall

mm, det låter helt okej,med tanke på isisar och allting!
utan platta under hela stallet,blir det oxo mycket billigare!
tack så väldigt mycket !!!!!!
 
Sv: flyttbart stall

jaa det ska jag! om jag nu får fart på projektet det vill säga..men som sagt,skulle man ju kunna sätta in annat än hästar,om gubben lägger sej helt på tvären.. lyxig vinterbostad för kaninerna tex..:laugh:
 
Sv: flyttbart stall

måste nu efter lång tid kommentera detta.
den här firman levererar färdigt stall ,INKLUSIVE saltsten!! men priset är öronbedövande..
men fint är det!
har sålt hästen i dagsläge.. men fingarna kilar.....
 
Sv: flyttbart stall

Hihi! Bekvämt att få stallet levererat med saltsten, just den biten är ju den jobbigaste att få till :p

Skämt åsido, visst finns det alternativ till att bygga själv, men det kostar ju som du redan noterat en hel del också :)

Jag kämpar vidare med mitt "hembygge" jag, det har blivit lite utav en ventil för mig att kunna plocka fram verktygen och greja lite när andan faller på, som meditation liksom. Sen är en sport i att utmana sig själv till att hela tiden hitta & återvinna material för att hålla kostnaderna nere :)

I sommar har jag byggt ut, har byggt ett förråd som går runt stallet, ena långsidan samt runt hörnet och vidare längs med ena gaveln. Nu får jag in årsförbrukningen av halm, 2 månadsförbrukning av hö samt tio kubik spån, och ändå ha plats över för förvaring av diverse virke och frysboxarna med filtar & täcken som inte används för stunden.

Inne i stallet har jag brädfodrat innerväggarna i den "nya" delen av stallet, byggt en fållbänk för förvaring av vattentunnor, satt in en diskbänk samt målat om.
Sen tog jag semester för i år :D

Lilla boxen där påånifröken bor:

543658_10151197250109428_613586222_n.jpg


Lite pyssel :p:
522043_10151262492304428_2088020148_n.jpg


Fållbänken som också är en trevlig plats att sitta och filosofera på:

295003_10151166806319428_1493350361_n.jpg


Diskbänken innan målning och skåpdörren monterades:
543062_10151153223254428_22324648_n.jpg


Ibland finns det tillfällen då jag funderar på hur det skulle varit om jag lejt bort allt jobb och fått ett alldeles nytt och färdigt stall...men jag kommer alltid fram till samma sak: Jag älskar mitt "hemmabygge" :D
 
Sv: flyttbart stall

ja herregud, Hirnu stallet kostar (såg att linken var borttagen-reklam-förlåt)
typ 170000 eller vad det nu blir för astronomiska summor i kronor.

Ditt stall är urmysigt!!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 625
Anläggning Har precis köpt hus (i fredags) och har nu påbörjat bygget av stallet till mina två hästar. Håller på att slita med golvet, eftersom...
Svar
4
· Visningar
1 620
Senast: Buck
·
Anläggning Jag har fått erbjudande om att bygga om en gammal ladugård till stall. Jag vill få in fyra boxplatser och utrymmesmässigt har jag två...
Svar
6
· Visningar
4 175
Senast: FlipTheFrog
·
Anläggning Skulle behöva lite bra inputs på en bra planering på mitt nya stall. Jag får verkligen inte till någon bra lösning :( Jag har själv...
2
Svar
37
· Visningar
8 197
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp