Flyttbar ligghall - går det? Nån som har?

evis

Trådstartare
Hade ju varit rent kanon om det på något vis gick att göra en flyttbar ligghall. Nån som har? Eller har några idéer på hur man gör en sådan (utan att den får för sej att lyfta och flyga iväg)?

Har inte pratat med farsan än, ska ta det sedan. Han brukar ha bra idéer. Kanske behöver dte inte vara så rejäla doningar här hos oss, vi har ju sällan nån blåst att tala om. Vore ju kanon om man kunde ställa ut ligghallen på sommarbetet & sedan "lyfta tillbaka" till vinterhagen, alt variera mellan vinterhagarna beroende på hur hästarna "bor" där....

Sv: Flyttbar ligghall - går det? Nån som har?

Låter ju bra, säg till om din pappa har nån bra idé...

jag har sett en flyttbar ligghall. den är byggd på en ram. vet inte hur lätt det ÄR att flytta en stor ligghall -antar att man använder traktor eller nåt

Finns ju en på ladugårdsinrede men den kostar ju typ 19 000 kr plus moms...usch

Jag har en ligghall från ladugårds inrede. Den har fungerat bra enda till stormen kom då den blåste runt. Så ska du köpa en sådan förankra den väl. Det tar en dag för två starka händiga att sätta ihop den. Den är lätt att flytta med lastare eller traktor.
Jag är ganska nöjd

Har sett ngr bönder som har gamla kundvagnsskul.
Skulle ju funka.
Flytta är ju inte så svårt. Kör under en vagn palla upp och kör iväg.

Har också en ligghall från ladugårdsinrede. Den stod faktiskt kvar efter stormen!
Tycker den fungerar alldeles utmärkt. Vi flyttar den allt efter behov med hjälp av traktor. Har haft den i flera år. ;)

Jo, farsan har ett par såna här från ladugårdsinrede med, de står som gjutna mest alltjämt (som sagt, vi har ingen värst blåst hos oss).
MEN - jag har svårt att tro att hästarna kan gilla dem?? Tycker det är lågt i tak och ganska dåligt djup i de han har. Nu såg jag på hemsidan att det fanns en större variant, men hur bra det skulle gå att flytta runt den större vet jag inte?

ja, får ta ett snack med farsan!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka