Flytta ut kanin?

malinsky

Trådstartare
Hur varmt måste det vara (natt) för att kaninen ska kunna flytta ut dygnet runt? Vi har byggt en utebur å vill inte riskera hälsan!

Sv: Flytta ut kanin?

Så länge det är vind och vattentätt och kaninen har rejält med hö/halm att "fluffa sig" med, så klarar de några minusgrader nattetid.

Så även fast han har varit inne hela vintern så är det ok att han är ute bara han kan få krypa in i hö eller halm!? Måste buren på sommaren stå på ben, eller går det bra på backen. Har hört att det är regler ang hur buren ska se ut pga köld osv.. var kan jag läsa om sådant?

malinsky skrev:
Så även fast han har varit inne hela vintern så är det ok att han är ute bara han kan få krypa in i hö eller halm!? Måste buren på sommaren stå på ben, eller går det bra på backen. Har hört att det är regler ang hur buren ska se ut pga köld osv.. var kan jag läsa om sådant?
Sök på Djurhörnan i en sökmotor. Där har jag fått mycket information om kaniner.:)

malinsky skrev:

om den inte står på ben är risken att räven tar kaninen.. om den kommer in i buren dvs.

Snarare riskerar nog många kaniner få värmeslag mera än köldskador nu. Menas: många djurägare tenderar (har jag märkt) sätta buren mitt i solen...för dom tror det är så kallt ute.

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: Myzan87
·
Däggdjur Jag har ett sjukt sug efter ett nytt husdjur. Vill egentligen ha kanin eller hund, men det funkar inte med nuvarande boende och stall...
2
Svar
21
· Visningar
2 868
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar