Flytta till hästgård

Klubbisen

Trådstartare
Hej! Jag är sexton är och min familj, mamma, pappa, bror och syster har planer på att flytta till en hästgård lite i utkanten av stockholm. Min mamma har sin häst Realist och jag har min foderponny Lucia som vi gärna vill ha med oss. Sedan vill vi också köpa två till hästar. Det är tanken att min lilla syster ska få min maxade c-ponny Lucia och så ska jag köpa en till häst och min bror ska köpa en häst. Så då kommer vi alltså ha 4 hästar i familjen men så vill vi gärna ha 5 hästar på inckardeing. Vi vill också gärna ha ett stort, modernt och luftigt hus.
Någon som har en hästgård? Hur mkt brukar det kosta att köpa och hur mkt brukar det kosta att äga?
Tacksam för svar
 
Sv: Flytta till hästgård

Runt arlanda skulle en gård med 9 boxar, mark och hus med fyra sovrum gå på 6-9 miljoner, beroende på skick...
 
Sv: Flytta till hästgård

Med risk för att verka bitter.
Du har startat många lite halvskumma trådar på mycket kort tid..O.o
Just saying...


Varför ställer du en sån ekonomifråga här på buke? Det är väl dina föräldrar som har hand om den biten?
 
Sv: Flytta till hästgård

Agree, lite troll/skryt?
Eller nyfiken?

Roligt att planera lite i huvudet kanske? Fast det har blivit några udda trådar..
 
Sv: Flytta till hästgård

*kl*

Dessutom lade TS in en tråd för någon dag sedan att h*n ville ha en häst, men inte fick för mamma. Nu så ska TS få en egen häst och lillasyster överta foderponnyn...
 
Sv: Flytta till hästgård

Det var snabba kast, från att inte vilja låta dig köpa din foderponny till att köpa hästgård och häst.
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 192
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 740
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 242
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp