Flytta sto o föl nya kompisar

Sonic76

Trådstartare
Ska flytta mitt sto och hennes femmånaders föl på lördag fm.
I det nya stallet bor en sur gammal travmärr och en shettis valack
Meningen fårn början var att mitt sto o föl ska vara själva i en hage tills fölet flyttar men nu vill ägaren till den andra släppa ihop mitt sto och hennes ifall de skulle komma in i varandras hagar så är rangordningen fastställd.
Då känner jag lite så att då kan jag lika gärna släppa ihop alla sen när de två gjort upp för då finns det ju liksom ingen anledning att hålla isär dem speciellt då min fölis är översocial o kommer att gå in till de andra hästarna jämt o min märr kommer dra igenom staketet för att skydda henne.
Hur hade ni gjort?
 
Sv: Flytta sto o föl nya kompisar

Pronlemet är att de bara har ström i undertrådarna och det är bara tillfälligt ja ett par månader, mitt sto är väldigt svår med staket för hon ser dåligt på ett öga. Blir det en upprörd situation så blir det ofta för hög fart o då hinner hon inte stanna.
Min fölis testar alltid staketet så är det inge ström på så kan hon gå igenom. De brukar inte ah strömmen på där men jag har det som ett krav.
Mitt sto ska gå med dem så fort fölis åkt men jag vill ju inte att fölis ska levereras skadat.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 553
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: iNHALE
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 258
Senast: Masse
·
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var...
2
Svar
30
· Visningar
2 960
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp