Flytta Solvalla

Sv: Flytta Solvalla

Det låter ju alldeles fantastiskt! Tänk vilka möjligheter att skapa något enastående från grunden? Det finns ju nästan inga gränser för fantasin.

Jag håller med dig. Det är ju inte långt det flyttas heller. Men tänk vad bra det kan bli!! Sprillans ny anläggning med toppmoderna banor och stallar.

Min första tanke var att det måste vara första april idag,, men blir det verklighet är det ju kanon, speciellt nu om Gävle bara ska vara "sommarbana"

En eloge till Solvalla och comp. om detta inte stannar på skrivbordsstadiet.

Önskar att Åby hade haft samma tankebanor men här moderniserar man genom att bygga en hippodrom med underjordiska gäststallar i flera våningsplan -stallbacken ska bli värd för ett stort antal betonghus i olika höjdnivåer, tror att det är planerat för ca 750 hushåll.

Negativ som jag är så tror jag att detta storslagna beslut kommer att motverka Åbyledningens förhoppningar om en större upplevelse, närmare till hästarna, ökad publiktillströmning osv.
Snart kan vi lägga nummerbrickorna i en Bingo-lottotunna och läsa upp de rätta raderna.

Så heder åt Solvalla som tänker stort med en LEVANDE stallbacke där fler kan samsas! :bow:

det kommer inte att vara någon levade stallbacke .
Flyttas valla så kommer det att vara enbart en tävlingsbana.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Daniel Wäjersten blev Kriteriekvalens kung och kvalade in tre hästar till superfinalen på Solvalla nästa helg. Nu har han bestämt vilka...
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fredrik Wallins stjärnhäst Orlando dog efter sista loppet på Solvalla under tisdagen, skriver Expressen. Det är andra svenska travhästen...
Svar
0
· Visningar
405
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En ny entré till Solvalla. En upprustning av travområdets stallar. Aktörer i den fartfyllda travsporten vill helst att allt ska gå fort...
Svar
0
· Visningar
155
·
Samhälle Hur är det att bo i Sundsvall? Jag har börjat odla en mycket,mycket lös fantasi om att flytta någonstans som har riktiga vintrar och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 213
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar