flytta pållen ?

T

torpsgordon

Hej, jag har ett problem..
Det är så att vi har ett stall på gården hos mamma, ett enkelt stall med 3 boxar. vi har 4 hästar, men ganska så snart kommer vi bara ha 2 kvar. en liten shettis och en ridtravare på 165. hagarna är inte dom bästa och jag undrar om jag ska flytta hästen till ridskolan 40 min med buss härifrån. jag har skolan mellan ridskolan och hemmet och innan 5 åker jag på skolkortet också :) frågan är om det är värt att flytta den stora pållen och sälj den lilla. på ridskolan har jag ju ridhus och padock. hemma har jag ingenting.

Snälla hjälp mig jag vet inte hur jag ska göra :confused:

Sv: flytta pållen ?

Känner du att det inte känns bra att ha hästen hemma så är det väl bara att prova. 40 min låter mkt för mig som arbetar heltid och har hus o sambo, men har man inte såna saker o tänka på är nog 40 min inte så mkt att bry sig om, om det i övrigt skulle göra det roligare att åka till stallet. Jag åker 20-25 min till stallet.

Det kanske känns jättebra, och skulle du tröttna efter ett par år är det ju bara att flytta hem hästen igen och köpa en ny sällskapshäst. Det skänks ju friska hästar hur som helst numera.

Det är ju de att jag går i skolan 25 min häriffrån och stallet ligger ca. 15 min från skolan. och det är ju inte trevligt att ha ett stall själv när man är 14 år. och ska fixa hästarna själv :P på ridskolan har jag ju tilgång till tränare mm :)

Ja och det kanske finns mer ridsällskap på ridskolan också. Sånt uppskattar iaf jag. :)

Jo, precis. sen har min tränare flyttat sin häst dig. och jag är kompis med henne. hon sa att hon kunde hjälpa till att mocka och ta av täcke om s¨å skulle behövas :)

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 501
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 360
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama